Onze vakantie

Lieve lezers,
Inmiddels trekt het bruine kleurtje alweer een beetje weg en is het normale leven voor ons weer begonnen. En juist om die reden wil ik jullie graag vertellen hoe wij op vakantie gaan met een baby hebben ervaren.
Wij hadden echt verschrikkelijke vlucht tijden, we vlogen om 05:00 uur SNACHTS!!! heen, en om 21:00 uur terug, wat uiteindelijk 21:45 uur werd. Elke ouder snapt dat dit echt de meeste rotste tijden zijn die je maar kan verzinnen, althans dat vinden wij. Hanna slaapt normaal vanaf 19:00 uur tot 08:00 uur gemiddeld dus deze vluchten waren tijdens haar dutje.

De heenreis;

we zouden om 02:00 uur bij mijn schoonvader zijn die ons naar schiphol zou brengen, dus ons wekker ging om 01:00 uur, we deden alles op ons gemak, hierdoor kwamen we in tijd nood dus om 01:55 uur heb ik in alle haast Hanna uit bed gehaald. Om ongeveer 02:15 uur waren we onderweg naar schiphol, alsnog mooi op tijd maar we zijn beide van die mensen die het heerlijk vinden om op schiphol te slenteren, koffie te halen bij starbucks en lekker een duur broodje naar binnen te schuiven, waren we even vergeten dat de meeste winkels nog dicht waren. In de auto kreeg Hanna een banaantje, en verder niks. Ze kreeg haar fles in het vliegtuig, maar pas op het moment dat het vliegtuig ging rijden, anders heb ze hem al op voor we omhoog gaan. Ze was inmiddels al weer erg moe dus tijdens de fles viel ze al in slaap, top dus. Ze heeft bijna de gehele vlucht geslapen, behalve toen ik me bedacht dat ik echt heel nodig moest plassen en ik haar dus moest overgeven aan papa, dit vond ze niet zo leuk.. oeps. Rond 11:00 uur waren we geland, eenmaal bij ons hotel aangekomen konden we pas rond 14:00 uur in onze kamer, dit is gewoon echt te laat met een baby, zwemmen wilde ze niet, slapen wilde ze niet, maar wel mega humeurig. Toen we eenmaal de sleutel hadden hebben wij ons snel omgekleed en ben ik samen met Hanna op een bedje gaan slapen, lekker veilig in mama’s armen.
Onze routine;

s’morgens aten wij in een vreetschuur, althans zo noemt me vriend het. Hanna zat in een kinderstoeltje omgedraaid, en omgedraaid en ohja omgedraaid ze was meer met andere mensen aan het eten dan met ons. Ze vond de aandacht geweldig. S’morgens gaf ik haar iets van rijstepap, yoghurt en/ of fruit. Hierna gingen we in en om het zwembad hangen, elke dag hebben we wel 2 pogingen gedaan om „lekker” te zwemmen met Hanna, maar tevergeefs ze vond het niks. Behalve de laatste dag (zal je net zien) bij het trappetje zitten vond ze wel wat, daar kon ze op klimmen en zelf bepalen tot hoe ver het water kwam, waarschijnlijk is zij net zoals haar moeder een control freak.. rond een uurtje of half 11/ 11 uur ging zij slapen in de kinderwagen, flesje erin en dan een klein rondje lopen en ze sliep voor dik 2 uur. Rond 1 uur gingen we lunchen, ook hier hadden ze wel genoeg voor baby’s elke dag een nieuwe bijzondere soep, denk hierbij aan meloensoep, rode bietensoep.. ook hadden ze bakken met groenten, en weer yoghurt en fruit. Rond een uurtje of 4 aten we een pannenkoek, ik met nutella (zo raar dat ik nu zwaarder ben dan voor de vakantie) en hanna at hem naturel. Na het eten van de pannenkoek hadden we de hoop dat ze nog een klein dutje deed, de ene dag wel met succes en de andere dag niet. Om 19:00 uur was het avond eten, en ook hier hadden ze uiteraard yoghurt, fruit, groenten, witte bonen in tomaten saus en aardappelpuree! de aardappelpuree was overigens echt een succes. Na het eten probeerde wij nog naar de kinderdisco te gaan, waarschijnlijk vond ik het leuker dan Hanna. Zij vond het alleen maar leuk om op haar buggy te klimmen, prima hoor kind.

Nou moet ik zeggen zolang Hanna kan eten is ze al gouw tevreden, ik heb ook lang zitten twijfelen of ze dit nou van mij of haar vader heeft, maar aangezien we beide echte emotie/ gezelligheids/ verslaafde eters zijn, laat ik dit puntje als onbeslist!
Uitstapjes?;

Wij zijn nooit echt doeners op vakantie, naar het strand lopen is soms al een hele opgave. Nou moet ik eerlijk toegeven dat dit probleem niet bij mijn vriend ligt. Maar dit jaar gingen we op een niet zo zonnige dag lekker fietsen, we hadden van te voren gekeken welke dag het niet zo mooi zo worden, en die was er gelukkig, en voor die dag hadden wij 2 fietsen gereserveerd. 1 fiets met een kinderzitje voorop en een normale. We hadden afgesproken dat Hanna tijdens het wandelen bij mij in de draagzak zou gaan en tijdens het fietsen bij papa voor in het zitje. Helaas heeft hanna nu al uhm een klein maandje een mama maand, dit houdt in dat ze met me mee wilt naar het toilet, ze wilt erbij zijn als ik naar boven ga, en als ik er aan iemand anders geef.. nou dan hebben we ruzie, dit gedrag zette ze op vakantie ook nog even lekker door, dus met veel moeite werd ze uiteindelijk toch ‚gelukkig’ bij papa op de fiets. Tijdens het wandelen kon zij lekker slapen bij mij in de draagzak, toen we verder gingen fietsen hebben we besloten om haar maar bij mij verder te laten slapen.

Ik zou graag vertellen wat we nog meer hebben gedaan maar helaas ben ik heel saai op vakantie, nou waren wij hier ook maar 1 weekje. De meeste mensen gaan op vakantie een beetje cultuur snuiven, of nou ja je wilt toch wel zien waar je bent beland toch? Nou wij dus niet, maar vooral ik dus niet! Liever lui dan moe gaat echt wel voor mij op.

Onze terugreis;

Omdat we pas om 18:00 uur opgehaald zouden worden hebben we de kamer aangehouden, ala 60,- euro eigenlijk vind ik dat dit niet nodig hoort te zijn wanneer je met een baby reist maar goed. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Kos, die erg klein is en waar het MEGA druk was hebben we voor ons zelf wat te eten gehaald, Hanna moest nog even wachten, ondanks dat ze erg moe en hongerig werd. Later dan verwacht zaten we in het vliegtuig, het vliegtuig ging rijden dus haalde wij het flesje tevoorschijn, helaas mochten er eerst 2 andere vliegtuigen opstijgen, en dus werd Hanna GEK.. ze stopte niet meer met gillen tot ze haar fles kreeg, toen ze de fles kreeg sliep ze en werd ze pas wakker toen we uit het vliegtuig stapte.

Oké stel je voor; je loopt in het centrum van Amsterdam, en ja hoor daar ligt er een, een echte zwerver.. zijn vouwbare huis ligt om hem heen, je ruikt hem op meters afstand, en zijn kleding ziet eruit alsof hij dit al dagen, ik bedoel weken aan heeft! Vandaar ook de geur, nou zo’n man zat naast mijn man in het vliegtuig..

shitzooi;

op schiphol moesten we eerst 3 kwartier wachten op onze koffer, die om 01:15 uur kwam, wat een rampen tijd was dit, maar goed, toen nog wachten op onze buggy. Toen we ons half jaar oude buggy terug kregen bleek hij echt erg onder de krassen te zitten, echt om te huilen! ook miste wij een schouder/ gordelbeschermer. De zelfde dag heb ik eerst via social media contact gezocht met tui, kreeg ik te horen dat ik langs had moeten komen op dat moment. Ik had uitgelegd dat ik reisde met een baby.. Omdat hanna midden in haar slaap wakker werd was ze niet te genieten, lees ‚ze bleef maar gillen’, als ik op dit moment nog langs had moeten komen was er hoogst waarschijnlijk geen gezellig gesprek uit voortgevloeid, aangezien ik pislink was.. en mijn kind al een uur aan het gillen was! zucht, zo zonde van mijn mooie buggy.

Maar goed al met al hebben wij onze vakantie als super ervaren, op vakantie met een baby ging in mijn ogen prima! en ik raad het ook een ieder aan, het is wel even zoeken naar een ritme, maar onze dochter is in 1 week tijd echt enorm gegroeid en verder ontwikkeld, 1 dag later liep ze achter een loopautootje.