Van 76 kilo naar 63 kilo

Lieve lezers,

Zoals ik al eerder heb laten weten ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen, en tijdens mijn tweede 20 kilo.

Na de zwangerschap van Hanna heb ik helaas niet alles eraf gekregen, maar door dat ik wist dat we graag nog een tweede kindje zouden willen krijgen heb ik niet super hard mijn best gedaan om alles er vanaf te krijgen.. dit moest na de bevalling van Joep absoluut anders.

Voordat ik kinderen kreeg sportte ik 5 keer in de week, dat is nu haast niet haalbaar, maar toch wil ik mijn doel bereiken.. en de enige manier waarop dit lukt is sporten.

5 weken na de geboorte van Joep heb ik me aangemeld voor personal body plan.. vast beraden dat ik was want met de voorkennis die ik heb, weet ik dat mijn ‘vetjes’ niet vanzelf weg gaan..

Hopelijk begrijp je dat het delen van deze foto ontzettend confronterend is.. ondanks dat dit pas 9 dagen na mijn bevalling was

ik ben iemand die een stok achter de deur nodig heb, iemand die mijn pusht en zegt ‘nee lies, dit moet anders’.. en in personal body plan had ik deze stok achter de deur gevonden.

Na mijn idee is het enige wat echt werkt om af te vallen; gezond eten en sporten. En het klinkt zo makkelijk, maar dat is het echt niet! In het weekend eet ik ongezond want anders red ik het niet. En in mijn pbp (personal body plan) traject heb ik meerdere malen de handdoek in de ring willen gooien.. klaar mee! Rot app, rot gezond eten! Ik doe wat ik zelf wil.. en dan legde ik de app een week weg en later dacht ik ja wat doe ik nou? Zo bereik ik nooit mijn doel.

13 april en 5 september

De sleutel naar succes is doorzettingsvermogen; if you fall seven times, stand up eight times. Ik ga ook wel eens een week niet sporten, maar zodra ik dan eenmaal weer ga denk ik altijd “mooi dat heb ik toch maar weer even gedaan”.

Sporten wanneer je kinderen heb is lastig, want wanneer ga je nou? Als de kinderen thuis zijn? “Nee want ik wil niks missen!” Als de kinderen in bed liggen? “Nee nu kan ik eindelijk even op de bank zitten!” Als ik eerlijk ben is dit vaak een mind fuck die ik heb, ik wil graag maar ook weer niet! Ik probeer nu steeds te sporten als Joost thuis komt van werken, dan ben ik toch niet interessant voor Hanna want ja papa is net thuis! Dus dan kan ik mooi even 1,5 uur weg. Of ik ga in het weekend smorgens vroeg sporten wanneer de rest in het huis nog rustig moet opstarten. En als Joost moet werken geef ik soms de babyphone aan de buurman en ga dan alsnog hardlopen. Denken in oplossingen en niet in problemen.

Een eet schema wat voor mij werkt:

  • Suikervrije granola (Albert Heijn) met magere yoghurt
  • een stuk fruit, ik vind het fijn om appel in smalle plakjes te snijden, dan lijkt het meer!
  • een stuk komkommer of cherry tomaten of paprikaatjes
  • crackers met avocado en kipfilet/ of een salade
  • weer een stuk fruit
  • een handje noten
  • avond eten.. altijd iets anders.. gezond/ ongezond..
  • beetje magere Franse kwark voor het slapen gaan.

Dit werkt voor mij goed..

Wat ook goed werkt is nieuwe sportkleding, hierdoor krijg ik toch altijd een beetje extra nieuwe energie.

Bekijk eens de sportkleding van decathlon voor een goedkope prijs heb je goede sportkleding. Klik op de producten

Per 23 september loopt mijn personal body plan af, ik kijk er erg naar uit, en om eerlijk te zijn gebruik ik de app nu al geruime tijd niet meer! Zonde van het geld natuurlijk maar ik weet inmiddels wat ik wel en niet mag en kan eten. En qua sporten vind ik het fijner om zelf schema’s te maken. Aanstaande zaterdag moet ik voor de laatste keer meten en wegen, en ik ben erg benieuwd. Me gewicht vind ik prima, maar heb nog niet het gewenste resultaat behaald wat me buik betreft, maar ik heb geen haast om dat doel te bereiken. Ik ben al enorm blij met hoe ver ik ben gekomen.

Middels deze blog wil ik mee geven dat het echt mogelijk is om af te vallen, je moet er alleen soms wel wat voor laten. En bij de ene gaat het sneller dan bij andere.

Share:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.